Tuesday 8 March 2011

mari menulis kod rahsia secara barcode..

dulu aku dok tgk ahli keluarga aku dok scan2 barcode ni dari hempon blekberi diorang..
ye la.. org tak pakai blekberi @ ipon mana tau benda ni kannnn..
T_______________T

godek2 henpon cap ayam aku ni, ada bendalah software BARCODE ni rupanya..
aku ingat ni barcode macam pasaraya tu, rupanya tujuan barcode ni utk dapatkan maklumat secara tepat melalui logo khas ni..
bleh save terus maklumat tu tanpa perlu menaip dan search..
yelah2.. korang lebih arif dari aku..
almaklumla, pakat guna hempon canggih manggih kan..
sob.. sob.. bila la nk dpt bonus ni..

tadi aku takdak kerja..
lantas aku carik web yg bleh generate barcode.
motip?
takdak motip..
saja nak mengasah bakat scan bendalah ni..
hahahaha..

jom scan reramai..
titt... titt...


ok, kalau dah terer, simpan link ni lak..


dan..


dan juga..


thihihi..

kalau nak merepek byk2 lagi, sila buat sendiri kt SINI..
selamat mencoba dan semoga terhibur..
hehehehe..

>> keboringan..

4 comments:

aNnE 'S said...

apala tujuan benda alah ni..hahah aku pon bkn pengguna bb@ip..so xphm..hahaha

ciPuding_7 said...

aku pon x pakai bb@ip. tp aku pengguna norkiah yg tegar.. selidik2, rupanya ada software ni dlm hp aku. bila scan, dia bleh interpret barcode ni jadi ayat @ website. kalau aku nk mengata kt org takde software ni kt hp dia, molek sgt la ni. hahahaha..

Anonymous said...

aku pun xphm. rase2 ye hp aku pun xda benda alah ni.

Wanie Aziz said...

wah...walaupun guna bb...tp tak pnh tau pun func die..hehhe..thnx for sharing!=D